Gaggia New Baby Class

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Gaggia New Baby Class op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Guido Claessen 12-11-2007
Geschreven voor: Gaggia New Baby Class

Sinds 2 weken ben ik de gelukkige eigenaar van de Gaggia baby class.
Na 4 jaar Nespresso te hebben gedronken, vond ik het een dure bedoeling. Vandaar deze keuze. De koffie uit de Gaggia is lekker heet, goed van smaak ( ligt natuurlijk ook aan de koffie keuze) en maakt heerlijk melkschuim. Eerst verse volle melk gebruikt, dit gaat heel goed , maar vervolgens ben ik over gegaan op houdbare halfvolle melk. Dit smaakt net zo lekker, alleen het schuim zaktwat sneller in.
Wat ik wel gemerkt heb is dat je de machine goed schoon moet houden, dit vooral waar de koffie in aan raking komt met de machine (piston).
Het stoompijpje is heel simpel schoon te maken , een groot verschil met de Magimix.
Alles bij elkaar ben ik zeer tevreden met mijn Gaggia

Robert de Boer 29-01-2007
Geschreven voor: Gaggia New Baby Class

Ik heb dit apparaat nu ruim een maand. Ik heb eerst gekozen voor de Baby Twin maar die liet lang op zich wachten, vandaar dit goedkopere alternatief.
De koffie smaakt er niet minder om en de bediening is kinderlijk eenvoudig: 1 knop om koffie te zetten (hoe langer je deze indrukt, hoe meer water uiteraard) en 1 knop voor het stoompijpje.
De koffie smaakt heerlijk, de Senseo kan eigenlijk bij het grof vuil, wat smaakt dit ineens vies.
Wat me wel opvalt is dat de koffie niet heel heet is. Zelfs bij een lange opwarmtijd (15 min, met de houder erop geschroefd) is je bakje koffie en dan met name een capuccinno niet echt heet.
Voor het bereiden van een cappucinno heb ik hier iets opgevonden. In plaats van koffie verwarm ik eerst de melk met het stoompijpje, daarna zet ik pas de koffie die dan wel dampend heet is.
Nu lekker experimenteren met allerlei koffiesoorten. Tot nu bevalt de goedkoopste koffie van de Golden Coffee Box (de Columbia expresso) mij het beste, een lekkere lange nasmaak.